Ridley Scott szerint kib@szottul nagyszerű, szerintem meg nem – ilyen lett az Alien: Romulus

Ridley Scott után az uruguayi fenegyerek, Fede Álvarez kapta meg a lehetőséget egy új Alien-filmre, de ez a Romulus édeskevés egy birodalom születéséhez.

Noha az Amerikai Egyesült Államok 47. elnöke tavaly óta számos előre beígért változtatást hozott, ezek mellett már hivatalba lépése előtt is rengetegen támadták. Íme az első negyedév legnagyobb streaming újdonságai.
Január elején úgy érezhettük, hogy streaming terén az esztendő kifejezetten jól indult, hiszen már elsején klasszikusokkal bővült a Max kínálata, méghozzá Sylvester Stallone emlékezetes alakításával, mikor a Rocky-sorozat egyből az első öt epizóddal (1976-1990) elérhetővé vált. Január harmadikán aztán a rendkívül emberi és szórakoztató Zöld könyv – Útmutató az élethez is a platform palettáját gazdagította, miközben a Viggo Mortensen és Mahershala Ali főszereplésével készült filmet Don Shirley afroamerikai zongorista és Frank „Tony Lip” Vallelonga olasz-amerikai kidobó, későbbi színész 1962-es Dél-Amerikai turnéjának igaz története ihlette.
A Netflix januárban a 2024-es A hercegnő és a sárkánnyal és James Wan sorozatának utolsó, nem túl jól sikerült részével (Insidious: A vörös ajtó) erősített; a Disney+ pedig a tavalyi nyár egyik nagy dobását (Alien: Romulus), hozta el az űrből az otthonokba.
Prime Videón emellett január 17-én a Gran Turismo, az autóversenyzős játék jól sikerült filmadaptációja lepte meg a közönséget, miközben az Apple TV-n egészen február 14-ig kellett várni az első komolyabb újdonságra, ami az Anya Taylor-Joy, Miles Teller és Sigourney Weaver főszereplésével készült The Gorge lett, egy kevés borzongással, akcióval és romantikával.
Ezt is ajánljuk a témában
Ridley Scott után az uruguayi fenegyerek, Fede Álvarez kapta meg a lehetőséget egy új Alien-filmre, de ez a Romulus édeskevés egy birodalom születéséhez.
De bármennyire is úgy tűnhetett, hogy a 2025-ös esztendő jól indult a streaming platformokon, ha valaki nem a sorozatokat, hanem a filmeket részesíti előnyben, igen hamar azt vehette észre, hogy kihalt platformokon jár, útját pedig ördögszekerek kísérik. Mert ugyan február elsején még a Fekete pont, 28-án pedig az animációs A Gyűrűk Ura – A Rohírok háborúja megjelent Maxon, alig akadt izgalmas újdonság a streaming platformokon. Amire pedig rábukkanhattunk, azok közül talán az alábbiak mondhatók a legjobbaknak vagy éppen legnagyobbaknak.
A hónap talán legfontosabb streaming premierje az Alien: Romulus lett, amellyel ugyan messze nem voltam megelégedve, a tömeg mégis imádta a sci-fi horror-thrillert, amely a sikeres Alien-franchise gyökereihez tért vissza, és amely 2024 nyarának egyik legnagyobb mozi-szenzációjává vált idehaza is. A történet szerint egy elhagyatott űrállomáson a főszereplő fiatalok csoportja az univerzum legfélelmetesebb életformájával találja szemben magát. Fede Alvarez (Vaksötét, Gonosz halott) rendezése pedig immáron otthon is nézhető a Disney+ kínálatában.
Fede Álvarez filmje
Ki gondolta volna a kilencvenes évek végén, hogy a közel a japán PlayStation videójáték-konzollal együtt, 1997-ben indult, az igazi autóvezetést és versenyzést szimuláló játéksorozat egyszer ugyanúgy saját filmet kap, mint pl. Pac-Man? Márpedig így alakult, a 2023-as Gran Turismo ráadásul nem is sikerült rosszul. Főszereplője Jann, aki az autóversenyek mámorában él, de igazi bajnok csak otthon lehet, elvégre csak a Gran Turismo-játékban szorongatja a kormányt. Egészen addig, míg eredményeinek köszönhetően ki nem választják, ezzel közelebb kerülve álmához, melyben igazi autóversenyzővé válhat.
Ezt is ajánljuk a témában
Újabb szelíd motorosok lepik el a vásznat, ezzel némi betekintést nyújtva abba a közösségbe, amelyből sokan már csak zsákban távoztak.
A moziban a Romulushoz hasonlóan szintén tavaly nyáron debütált, témájához mérten a motorosok életét talán kommersz és kicsit idealizált formában bemutató Motorosok a címszereplők mindennapjaival foglalkozik. A főbb szerepekben olyan színészek nyújtanak emlékezetes alakítást, mint Norman Reedus, Tom Hardy, Austin Butler és Jodie Comer, ezzel garantálva a szórakozást, de minden pozitívuma ellenére a Motorosok így sem elég merész, nem mer igazi száguldozásba kezdeni, nem meri igazán összemocskolni magát, pedig jól állna neki. Ettől függetlenül viszont jól hozza a hatvanas és hetvenes évek hangulatát és látványvilágát, kifejezetten hangulatos és szórakoztató.
Ahogy az a Mandineren megjelent filmkritikából kiderült, Herendi Gábor filmjétől mindannyian kicsit jobban érezhetjük magunkat, hiszen a Futni mentem nem akar több lenni, mint ami: feszes, kedves, szerethető vígjáték, amelyben nemcsak romantika, de humor is van. És nagyszerű színésznők, akik végre egészen természetesnek látszanak a nagyvásznon. Ráadásul a cseh Nők, ha futnak remake-je nemcsak jobb az eredetinél, de igazi „feel good movie”, abszolút ajánlott darab, ami kimondottan gyorsan felkerült az egyik legnépszerűbb platformra.
Ezt is ajánljuk a témában
A Futni mentem nem akar több lenni, mint ami: feszes, kedves, szerethető vígjáték, amelyben nemcsak romantika, de humor is van. És nagyszerű színésznők, akik végre egészen természetesnek látszanak a nagyvásznon.
Amerikában tavaly október 11-én mutatkozott be a mozifilm, amely az iráni származású rendező, Ali Abbasi szemén keresztül mutatja be az üzletemberből lett elnököt és Trump legféltettebb titkait – mindezt még ősszel, amit követően a republikánus jelölt megnyerte a választásokat. Mégis, bár a mozifilm fikciós drámaként rendben van, sőt szépen megidézi a hetvenes és nyolcvanas éveket, amihez a zene is illik, inkább csak propaganda a végeredmény, amelynek cselekményét érdemes fenntartásokkal kezelni, és amelyet Donald Trump olcsó, becsületsértő és politikailag fércmunkának nevezett.
Ali Abbasi filmje október 24-től a moziban!
Mindent egybevetve olyan érzésem támadt az elmúlt hónapokban, hogy ha a stream szolgáltatókra hagyatkoznék, akkor még a viszonylag kevés szabadidőm mellett is maradnának szabad estéim, hacsak nem a véget nem érő sorozatokkal és akár kifejezetten közepes és feledhető filmekkel enyhíteném filmek iránti szükségletem. Mondhatni, „nem ezért fizettem elő”. És ugyan március 28.-án még felkerül Maxra egy Venom – Az utolsó menet, de arról sem gondolnám azt, hogy olyan cím, amelyért megéri a pénztárcából elővenni a bankkártyánkat.
A következő hónapokban remélhetőleg megemberelik magukat a szolgáltatók, mert miközben folyamatos a fluktuáció, számos klasszikust pedig lehetetlen digitálisan elérni, egy-két kiemelkedő filmtől eltekintve alig van okunk előfizetni a számos platform egyikére. Mindre meg aztán pláne.
Nyitókép: AFP